Ultimul mare război din acest an între echipele comerciale, de marketing şi comunicare ale Vodafone şi Cosmote, numerele doi şi trei pe piaţa locală de tele­fo­nie mobilă, are în prim-plan tariful abonamentelor, vo­lumul de trafic de date inclus şi nivelul subvenţiilor care vor fi aplicate la vânzarea smartphone-ului Apple iPhone 4.

În cursul zilei de ieri tensiunea a început să crească, ambele companii anun­ţând că vor pune în vân­zare gadgetul pe 17 decembrie.

Atenţia neobişnuită acordată includerii unui nou mo­bil în oferta celor doi operatori are două cauze prin­ci­pale. Atât consuma­torii, cât şi utilizatorii business au ară­tat până acum un interes uriaş pentru smartphone-ul Apple. Din 2008 până acum iPhone a fost oficial disponibil doar la Orange, iar datele din piaţă arată că unii clienţi au migrat la Orange doar pentru iPhone. O analiză a companiei Nielsen arată că utilizatorii iPhone consumă în medie de trei ori mai mult internet mobil decât un utilizator obişnuit.