Dacă erai obişnuit să zbori pe Fifth Avenue spre up-town, cu gândul să ajungi cât mai repede la intrarea de Est a celebrului Central Park, uită! Dacă abia aşteptai să ajungi în zona trăsurilor trase de cai pentru ine vi tabilele „deja vu” cu secvenţe din „Singur acasă”, epi sodul New York, ei bine, uită din nou! Noua atracţie a lo cului este cel mai faimos magazin de prezentare şi vân zare „Apple” din câte s-au făcut vreodată.
Benefici a z ă nu numai de o poziţie excepţională, greu de ratat în orice periplu prin Manhattan, dar şi de două concepte originale pentru un astfel de magazin. Primul este acela al programului „7/24/365″, adică funcţionează nonstop şapte zile pe săptămână, câte 24 de ore pe zi, pe tot parcursul anului. O idee ce se mu lea ză perfect pe renumele New Yory-ului de oraş care nu doarme niciodată, concept care a ajutat şi comerţul ambulant din zonă, un suc, un ziar sau un hot dog nefiind o problemă la nici o oră din zi sau din noapte, întocmai ca în Time Square, obiectiv turistic ce nu cunoaşte pauză.
Al doilea concept original al magazinului subteran este cubul transparent de la intrare, proiectat de ni meni altul decât Steve Jobs, noncorformistul părinte al iphonului şi, de ce nu, al computerului personal. Din cub se poate lua liftul – un minietaj – spre sala de pre zentare sau se poate merge pe scări. Astfel că in trarea în magazin este ea însăşi nu numai o atracţie tu ris tică, dar şi un excelent exemplu de marketing fiindcă te pregăteşte, încă de la primii paşi prin Apple Store, pentru o călătorie în tehnica viitorului. Liftul, în fapt o capsulă transparentă care te duce cu gândul la Cpt. Picard, te „teleportează” în câteva secunde sub Fifth Avenue, la etajul inferior. Pentru cine nu are timp să aştepte varianta mecanizată a coborâtului există sca ră, şi ea transparentă, încolăcită parcă precum iedera pe lift.
Odată ajuns în magazin eşti întâmpinat de un re pre zentant Apple care te îndrumă spre raionul pe care vrei să îl vizitezi. De cele mai multe ori adulţii se în dreaptă către standurile de testare a controversa tului dar adoratului iPhone 4, adolescenţii se înghesuie cu căştile pe urechi la iPad. Doar la standul iPad, ul ti mul supergadget oferit de Apple, întâlneşti vizitatori de toate vârstele, de la copii care uimesc prin dexteritatea cu care umblă pe ecran până la bunicii care descoperă abia acum farmecul navigării pe internet.
Nu ştiu care este cifra de vânzări a magazinului de pe Fifth Avenue, dar cu siguranţă că aici îţi dai seama, mai bine ca oriunde, că iPhone nu este un telefon ce lu lar. Nu este un minilaptop la purtător. Este pur şi simplu un device de sine stătător, aşa cum patefonul e pa te fon, televizorul e televizor şi aparatul de prăjit pâine e toaster şi nimic altceva! Şi cred că nu există vi zitator care, după ce a filmat HD şi a trimis instantaneu „creaţia” sa pe net sau a învăţat aproape totul despre ga ma de „tips & tricks” pe care iPhon-ul, iPad-ul sau iPod-ul ţi le pot oferi, să nu plece dacă nu cu un device fru mos ambalat în celebrul cub-Jobs, măcar cu un plan de finanţare ce urmează a fi pus în aplicare de în da tă ce situaţia financiară i-o va permite.
Şi, asemeni prichindelului care întreaba la ieşire: „Mami, mami, când mai venim acasă la iPhone?”, cu dorinţa de a reveni. Fiindcă nicăieri nu te-ai simţit la doar un click distanţă de… orice!